måndag 8 september 2014

För mörkt för skogen

Hej!

Det har varit en bra mtb-säsong. Vädret har definitivt varit på cyklistens sida. Vår mtb-sektion har cyklat mer eller mindre varje måndag sen sommartidens infall. Jag kan bara konstatera att det är mycket roligt att träna i grupp och att flera verkar tycka detsamma.

Vi borde nog likt många andra verksamheter i samhället sätta upp rimliga expantionsmål. Om ni som redan cyklar med Sjömarken mtb har någon bekant som verkar sugna på att cykla i grupp så se till att tjata på dem att följa med. Om du som läser detta ännu ej vågat dig ner till SIF för att du inte känner dig tillräckligt vältränad så vill jag å det bestämdaste påpeka att man inte blir i bättre form av att inte träna. Vår grupp är till för alla och jag saknar alla er som längtar ifrån soffan. Jag vet att ni finns.

Då tar jag tillfället i akt och önskar alla cyklister som deltagit i vår lilla sektion under året en härlig höst och vinter. På grund av ljusbrist lämpar sig inte måndagar kl 19:00 längre för cykelturer i skogen. Detta är inte slutet! Vi drar igång i vår så snart ljuset är med oss. Spontana turer - med eller utan pannlampa - kommer att annonseras i facebookgruppen då det fortfarande är det enklaste sättet att nå många på ett smidigt sätt. Jag vill inte verka tjatig men ju fler turer som med långt eller kort varsel meddelas där, ju bättre folkhälsa och i förlängningen tryggare värld kommer vi att få. Tänk på det nästa gång du drar ut själv! :)

Vissa har redan anmält intresse för att styra upp pannlampsturer. Ser fram emot inbjudan!

Sjömarksloppet mtb...
Om intresse för att styra upp Sjömarkens första mtb-lopp finnes så kontakta gärna mig. Jag behöver något att bolla idéer med.
Ses spontant på cykeln i höst hoppas jag!

/Erik

2 kommentarer:

  1. Hej Erik!

    Hur ser planen ut för Sjömarkens MTB 2015?

    Mvh
    Fredrik

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tjena!

      Jag tänker mig när det är tillräckligt ljust för att kunna träna från 19:00. Återkommer med inlägg efter Vasaloppet :) där går mitt skifte till mtb ;)

      Radera